Kinézetét illetően mindenben a hagyományokat idézi, de az eleje mintha nem lenne olyan viper-szerűen mérges, és dinamikus, mint korábban. Hiába a haragosra húzott hűtőrács, összességében inkább úgy néz ki, mint egy diónyi aggyal rendelkező verőember a helyi diszkóban, semmint egy dühös sportautó.

A 8,4 literes V10-es elrendezésű motor szintén könnyebb a két évvel ezelőttinél, és 640 lóerőt teljesít. A sajtóközlemény szerint a Street and Racing Technology (SRTR ) brand zászlóshajója visszatér, és erősebb, mint valaha. Két új modellre számíthatunk, mégpedig SRTR Viper és az SRT Viper GTS megnevezéssel.

Mindkettő alumínium , középmotoros szereléssel érkezik, az előbb említett 640 lóerős és 600 Nm nyomatékkal rendelkező 8,4 literes V10 elrendezéssel. A súlycsökkentésnek köszönhetően ez a legjobb súly/erő aránnyal rendelkező Viper a családban, mely a kellő biztonsági felszereléseket és rendszereket is megkapta.

Az új szénszálas anyagoknak és az alumíniumnak köszönhetően nagy sebesség mellett is stabil futást eredményez, légellenállási tényezője pedig 0,364. A Viper SRT mellett még négy új modell érkezik 2012-ben, a Chrysler 300 SRT8, a Dodge Challenger SRT 392, Dodge Charger SRT8, és a Jeep Grand Cherokee SRT8.
