Naptár

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • ZON: A tervezőnek: "Tegyél bele valami olaszosat, Jim! Tudod: Alfa, Ferrari..." Tessék boss. (2012.07.22. 16:51) Az új Dodge Viper SRT

Címkék

Archívum

Lamborghini

2012.07.29. 14:18 tibóó

Csak hátul hajt a legújabb Lamborghini

 

Nyitott tető, erős motor, hátsókerékhajtás - ez a hármas megkerülhetetlennek tűnik a luxusautó-szegmensben, mégis tíz éven át hanyagolta a Lamborghini ezt a konfigurációt. A 2001-ig gyártott Diablo Roadster után megint lesz Lambo kabrió összkerékhajtás nélkül: a Gallardo LP 550-2 Spyder.

 

A Los Angeles Auto Show-n mutatták be a modellt, amelynek nevéből minden kiderül: lényegében a másfél éve kapható LP 550-2 nyitott változata. Egyedül a futómű-beállításokon és az aerodinamikán reszeltek egy keveset, hogy jobban el lehessen boldogulni a hátsókerekes kabrióval. De miért is nyúltak volna máshoz, ha az 1520 kilós kasztnit 4,2 másodperc alatt gyorsítja százra az 550 lóerős, 5,2 literes V10-es, és 319 km/h-ig meg sem áll?

A hatsebességes kézi, illetve robotizált váltóval rendelhető Spydert nyilvánvalóan az örök rivális Ferrari nemrég bemutatott 458-as nyitott változata konkurensének szánják. A katalógusadatok alapján hasonló is a tudásuk, de szembesítő teszteknél nem egyszer derült már ki, mennyire különböző karakterű lehet két hasonló tudású szupersportkocsi.

Ferrari

2012.07.23. 21:00 tibóó

Megjött a legújabb Ferrari

2011.08.23. 12:53 - Hírszerkesztő

Eddig hiányzott a Ferrari kínálatából a középmotoros 458-as tető nélküli változata, de most pótolják a hiányt.

 

Jó kiállású, és műszakilag is megfelelő nyitott autót tervezni nem könnyű feladat. Nem elég lekapni a tetőt, valahogy pótolni kell minden lényeges funkcióját, hisz lényeges része az utasok védelmének, a karosszéria merevítésében is központi szerepet játszik, és persze szerves része a formatervnek.

A Ferrari tervezői azonban megoldották a feladatot, ha minden igaz, nem is akárhogyan. A Ránézésre csak annyi tűnik fel, hogy a nyitott utastér mögötti bukóívek mintha túlságosan az autó szélére kerültek volna, de ez egyáltalán nem véletlen. A hírek szerint a Ferrarinál egy szokatlanul könnyű és kompakt összecsukható keménytetőt dolgoztak ki a típus számára, és ez a motor és az utastér közti résben kapott helyet. Az első gyári fotókon erről egyelőre nem győződhetünk meg - az összesen nyitott állapotban látható az autó - de az a tény, hogy a nyitott modell csupán 50 kg-mal nehezebb a zártnál, jól mutatja, hogy a tervezők valóban megtettek mindent a súlycsökkentés érdekében. Az új tető egyébként 14 másodperc alatt hajtogatható ki, vagy vissza, ami ahhoz képest egyáltalán nem rossz, hogy milyen kis helyre hajtogatható be.

Az új modell a karosszéria kialakításán túl nem sokban különbözik a csukott 458-astól, csupán a futómű hangolásán és a gázpedál-elektronika programozásán változtattak. A főegységek mind ugyanazok, de a nagyobb tömeg és a kedvezőtlenebb aerodinamikai kialakítás ellenére a két változat dinamikájában alig van különbség. A két autó ugyanannyi idő - 3,4 másodperc - alatt éri el a százas tempót, csak végsebességben marad le a Spider, amely nem gyorsul tovább 318 km/h-nál.

A 458 Spider a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, így néhány héten belül sokkal pontosabb információkhoz juthatunk a típussal kapcsolatban.

Az új Dodge Viper SRT

2012.07.21. 13:21 tibóó

Kinézetét illetően mindenben a hagyományokat idézi, de az eleje mintha nem lenne olyan viper-szerűen mérges, és dinamikus, mint korábban. Hiába a haragosra húzott hűtőrács, összességében inkább úgy néz ki, mint egy diónyi aggyal rendelkező verőember a helyi diszkóban, semmint egy dühös sportautó.

 


 A 8,4 literes V10-es elrendezésű motor szintén könnyebb a két évvel ezelőttinél, és 640 lóerőt teljesít. A sajtóközlemény szerint a Street and Racing Technology (SRT) brand zászlóshajója visszatér, és erősebb, mint valaha. Két új modellre számíthatunk, mégpedig SRTViper és az SRT Viper GTS megnevezéssel.


 Mindkettő alumínium , középmotoros szereléssel érkezik, az előbb említett 640 lóerős és 600 Nm nyomatékkal rendelkező 8,4 literes V10 elrendezéssel. A súlycsökkentésnek köszönhetően ez a legjobb súly/erő aránnyal rendelkező Viper a családban, mely a kellő biztonsági felszereléseket és rendszereket is megkapta. 


Az új szénszálas anyagoknak és az alumíniumnak köszönhetően nagy sebesség mellett is stabil futást eredményez, légellenállási tényezője pedig 0,364. A Viper SRT mellett még négy új modell érkezik 2012-ben, a Chrysler 300 SRT8, a Dodge Challenger SRT 392, Dodge Charger SRT8, és a Jeep Grand Cherokee SRT8.